![]() Love Is The Only Way (12" / ) Modern Obscure MusicMOED002 Nowy projekt producenta Kresy (Hivern Discs) z afro-wokalistą/saksofonistą z Kraju Basków. W połowie drogi między afrobeatem a dub house'em. Na labelu Pedro Viana |
![]() Suncream EP (12" / ) Forest JamsFJ12-04 Nieoficjalne szybkie disco-edity od imprezowicza z Mińska. Od highlife'u po boogie. Na warsztacie m.in. ghańska grupa Aban i białoruska piosenka o zapominaniu |
Supercool (12" / ) Best RecordBST-X077 Włoskie elektroniczno-bębniaste disco z 1981 na motywie z Henry'ego Manciniego. Letnie, bezpretensjonalne aranżacje, bogate brzmienie. Dobra klubowa, miejscami afrobeatowa robota! |
Naçào Africa (LP / ) FavoriteFVR162LP Afro-brazylijskie numery bandu z Paryża jakby żywcem wyjęte z lat 70. Polirytmy, rhodes i dęciaki w ciągłym dialogu z elektryczną gitarą. Gościnnie poeta Anthony Joseph |
Mer / Holder Rytme (7" / ) LyskestrekkLYSK-45-004 Norwescy pasjonaci afrobeatu wracają z garage-funkowymi nutami. Przemiłe, energetyczne, ale i spokojne numery. Każdy sobie może wyznaczyć, jak intensywnie chce tańczyć, my np. się wijemy |
Ahosi Army (12" / ) WokoundouWOK02 Ciekawe mroczniejsze afro-techno z Holandii. Do tego remiksy Portugalki prowadzącej label Naive, jak i ediciarzy wydających m.in. na Highlife |
Mono Egypt (MC / ) JuJu SoundsJJ-01 Grają Egipcjanie różnych kultur, m.in.: Huh Abdul Bari al-Qusi, Mahmoud Karim, Amin Shahin, Hamdi Rabiyya i Refat Sayed, Musa Ahmed Musa, Um Sayed i Sayed Salah, Shabab il Nasr i Mohamed El Sharnouby |
Dancefloor Edits (12" / ) LegofunkLGF003 Nieoficjalne disco house'owe edity muzyki lat 70. Na warsztacie James Brown, wersja „Ain't No Sunshine” brazylijskiego aranżera Miriam Makeby i afrobeat z Nigerii (Peter King) |
![]() MoBlack Sampler Vol. 4 (12" / ) MoBlackMBRV011 Zoptymalizowany afro-house zrobiony na modłę Innervisions. Jest tu sudański autor popularnego „Kuar” i paru południowoafrykańskich oraz około-Kompaktowych producentów. No i duże dropy! |
Genes And Spirits (gatefold) (2LP / ) Matsuli MusicMM111 Ostatnia płyta pianisty Hugh Masekeli. Flirtujący z kwaito, junglem i R&B optymistyczny sound. W połowie drogi między „future jazzem” a jam session. Współtworzą go goście z Kuby, Brazylii i Kamerunu |